Remiantis „Organic market“ ataskaitos duomenimis, apyvartos smukimą daugiausiai lėmė dėl sunkmečio sumažėjusi paklausa, ko pasekoje gamintojai sumažino gamybos apimtis ir produktų asortimentą. Daugiausia nagrinėjamu laikotarpiu sumažėjo šviežios mėsos pardavimų apyvarta – 22,4 proc. Pieno produktai bei vaisiai ir daržovės, sumažėjo atitinkamai 6,5 ir 22,7 proc. Tuo tarpu ekologiškos duonos ir kitų duonos produktų pardavimų apyvarta sumažėjo 40 proc.
Tačiau ekologiško vaikų maisto pardavimų apyvarta Anglijoje 2009 m., palyginus su 2008 m., padidėjo 20,8 proc. Ekologiško pieno ir maisto gaminimo ingredientai per nagrinėjamą laikotarpį taip pat padidėjo atitinkamai 1 ir 1,4 proc.
Ekologiškų produktų pardavimų apyvarta Anglijoje 1995–2009 m. mln.Lt
.jpg)
Šaltinis: SoilAssociation
Ekologiškų produktų pardavimų apyvarta pagal prekybos vietas Anglijoje 2008 ir 2009 m. mln.lt

* Palyginus 2009 m. su 2008 m. pardavimų apyvarta Šaltinis: SoilAssociation
Ekologinės gamybos maisto produktų rinka ne maža dalimi nukentėjo ir dėl Anglijos maisto standartų agentūros (FSA) paskelbto tyrimo išvadų, jog pagal maistinę vertę ar įtaką sveikatai nėra didelio skirtumo tarp ekologinės ir įprastinės gamybos maisto produktų. Nors pastarąjį pranešimą paneigė Prancūzijos maisto agentūros AFSSA atliktas tyrimas, FSA pranešimo rezultatai padarė didelę žalą vartotojų nuomonei apie ekologiškus produktus.
Remiantis „Organic World“ duomenimis, esant sudėtingai ekonominei situacijai, ekologinės gamybos maisto produktų populiarumui bei paklausos mažėjimui Anglijoje vis dėl to didžiausią įtaką turėjo didelis skirtumas tarp ekologinės ir įprastinės gamybos maisto produktų kainų.
„Soil Association“ direktorius Peteris Melčetas (Peter Melchett) teigia, jog nepaisant 2009 m. Anglijoje nusmukusios ekologiškų produktų pardavimų apyvartos, paklausa šiems produktams 2010 m. pradžioje didėjo, ir prognozuojama, kad 2010 m. pardavimų apyvarta padidės 2–5 proc. Tuo tarpu Anglijos Ekologiškų produktų prekybos
taryba (OTB) iškėlė tikslą per ateinančius penkerius metus padidinti ekologiškų produktų pardavimų apyvartą 50 proc. (3,8 mlrd. Lt). Pasak Melčeto, dėl vis didėjančio poreikio diegti naujas aplinkai palankias gamybos sistemas, kurios yra mažai priklausomos nuo iškastinio kuro, ekologiškų produktų rinka artimiausiu laiku turėtų atsigauti. Vis didėjantis susidomėjimas ekologine gamyba bei aplinkosaugos veiksniai tūrėtų priversti gamintojus atkreipti didesnį dėmesį į ekologinę gamybą. Anglijoje 2009 m., smarkiai nukritus pardavimų rodikliams, pradėta ieškoti naujų būdų kaip skatinti sumažėjusią ekologinės gamybos maisto produktų paklausą. Be to, nuolatos kylantis vartotojų reiklumas informacijai perkant ekologišką maistą verčia gamintojus modernizuoti gamybos ir marketingo strategijas ir orientuoti jas į pirkėjų lūkesčius ir informacijos poreikio tenkinimą. Remiantis OTB duomenimis, dešimtadalio ekologiškų produktų pirkėjų nuperkamos prekės sudaro apie 57 proc. visų parduodamų ekologiškų produktų. Tai reiškia jog ekologiškus produktus Anglijoje daugiausiai perka išskirtiniai pirkėjai. Šalyje kuriama nauja „ekologinės plius“ („Organic Plus“) strategija, kurios tikslas yra kelti vartotojų supratimą apie ekologiškų maisto produktų gamybą, kilmę ir naudą. Tam pritaria ir Anglijos priežiūros ir sertifikavimo agentūra „Organic farmers & growers“ (ekologiško maisto ir ūkininkavimo aljansas) (OF&G), ir ketina būti pirmoji sertifikavimo įstaiga Anglijoje, kuri finansiškai parems gamintojus didinant vartotojų supratimą apie ekologinės gamybos maisto produktų gamybą, kilmę ir kitą svarbią informaciją. Taip pat sukurta iniciatyvinė palaikymo programa, kurios tikslas yra suvienyti pagrindinius rinkos gamintojus ir siekti pritraukti Europos Sąjungos finansinės paramos lėšas.
|