VĮ Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centras


Adresas:

Vinco Kudirkos g. 18-1,
LT-03105 Vilnius
Tel. (8 5) 266 0601,
faks. (8 5) 266 0609,
el.paštas [email protected].
Duomenys kaupiami ir saugomi
Juridinių asmenų registre,
kodas 210086220.

ISO 9001

ISO 27001

Paraiškų priėmimo informacinė sistema

Oficialiosios statistikos portalas

Lietuvos kaimo tinklas

Žemės ūkis ir kaimo plėtra

Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondas (EJRŽF)

Praneškite apie korupciją
Naujienos
Teisės aktai » Generalinio direktoriaus įsakymai
Įsakymas dėl žemės ūkio valdų registravimo Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registre taisyklių tvirtinimo
2013-01-24 Nr. 1V-7

VĮ ŽEMĖS ŪKIO INFORMACIJOS IR KAIMO VERSLO CENTRO
GENERALINIS DIREKTORIUS
 
 
ĮSAKYMAS
DĖL ŽEMĖS ŪKIO VALDŲ REGISTRAVIMO LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO IR KAIMO VERSLO REGISTRE TAISYKLIŲ TVIRTINIMO
 
2013 m. sausio 24 d. Nr. 1V-7
Vilnius
 
Siekdamas užtikrinti tinkamą Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registro administravimą:
1. T v i r t i n u Žemės ūkio valdų registravimo Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registre taisykles (pridedama).
2. P r i p a ž į s t u VĮ Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centro generalinio direktoriaus 2007 m. vasario 28 d. įsakymą Nr. 26V/1 „Dėl žemės ūkio valdų registravimo, išregistravimo ir registravimo duomenų atnaujinimo Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registre taisyklių patvirtinimo“ netekusiu galios.
 
 
Generalinis direktorius         Sigitas Puodžiukas
 
 
 
 
 
   
Patvirtinta
VĮ Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centro generalinio direktoriaus 2013 m. sausio 24 d. įsakymu Nr. 1V-7
 
 
Žemės ūkio valdų registravimo lietuvos respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registre taisyklės
 
 
  I.  BENDROSIOS NUOSTATOS
 
1. Žemės ūkio valdų registravimo Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registre taisyklės (toliau − Taisyklės) nustato žemės ūkio valdų registravimo Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registre, žemės ūkio valdų duomenų atnaujinimo, taisymo bei žemės ūkio valdų išregistravimo iš registro sąlygas ir tvarką.
2. Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymu (Žin., 2011, Nr. 163-7739), Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatymu (Žin., 2002, Nr. 72-3009; 2008, Nr. 81-3174), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu (Žin., 1996, Nr. 63-1479; 2008, Nr. 22-804), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. rugpjūčio 27 d. nutarimu Nr. 1351 patvirtintais Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registro nuostatais (Žin., 2002, Nr. 84-3645; 2011, Nr. 25-1205), kitais teisės aktais.
3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:
Duomenų teikėjas – valdos valdytojas arba asmuo, įgaliotas atstovauti valdos valdytojui registro tvarkytojų įstaigose.
NTR – Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto registras.
Nuostatai – Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registro nuostatai, patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. rugpjūčio 27 d. nutarimu Nr. 1351 (Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. vasario 17 d. nutarimo Nr. 230 redakcija).
„Prašymas registruoti valdą arba atnaujinti duomenis“ – patvirtintos formos programinėmis priemonėmis suformuojamas, išspausdinamas ir įregistruojamas informacinėje sistemoje „Prašymas registruoti žemės ūkio valdą / atnaujinti registracijos duomenis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registre“, naudojamas valdai registruoti ir valdos duomenims atnaujinti.
Prašymų suvestinė – programinėmis priemonėmis suformuojama ir išspausdinama „Prašymų registruoti žemės ūkio valdą / atnaujinti registracijos duomenis ir prašymų patikslinti žemės ūkio valdos duomenis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registre suvestinė“, naudojama prašymų apskaitai, sisteminimui ir saugojimui.
Registras – Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registras.
Registro tvarkytojai – valstybės įmonė Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centras ir savivaldybių administracijos.
Savivaldybės administracija – registro tvarkytojas, savivaldybės administracijos žemės ūkio (kaimo reikalų) skyrius, kitas atsakingas už žemės ūkio veiklos administravimą savivaldybės administracijos padalinys arba savivaldybės administracijos filialas – seniūnija.
Valda – registro objektas, žemės ūkio valda.
ŽŪIKVC – registro tvarkytojas, valstybės įmonė Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centras.
4. Kitos šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatyme, Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatyme, Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registro nuostatuose vartojamas sąvokas.
 
  II.  PAGRINDINĖS VALDŲ REGISTRAVIMO NUOSTATOS
 
5. Valdą registre gali įregistruoti:
5.1. veiksnus fizinis asmuo, įregistruotas Lietuvos Respublikos gyventojų registre ir turintis galiojantį asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą;
5.2. juridinis asmuo, įregistruotas Lietuvos Respublikos juridinių asmenų registre.
6. Valdai įregistruoti fizinis ar juridinis asmuo turi plėtoti bent vieną iš žemės ūkio veiklos arba alternatyviosios veiklos rūšių ir nuosavybės, nuomos, panaudos teise ar kitais teisiniais pagrindais valdyti bent vieną nekilnojamąjį daiktą.
7. Valdoje tuo pačiu metu gali būti tik vienas valdytojas, tas pats asmuo gali būti tik vienos valdos narys.
8. Valda gali būti sukurta vieno asmens, šeimos jungtinės nuosavybės pagrindu arba kelių fizinių arba juridinių asmenų jungtinės veiklos (partnerystės) pagrindu.
9. Jeigu valda kuriama jungtinės veiklos (partnerystės) pagrindu, sudaroma rašytinė jungtinės veiklos (partnerystės) sutartis, kurią pasirašę asmenys laikomi valdos partneriais. Vienas partnerių sutartyje skiriamas valdos valdytoju. Jungtinės veiklos (partnerystės) sutartis sudaroma, keičiama ir nutraukiama vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais.
  10. Valdoje gali būti įregistruoti arba valdos partneriai, arba valdos valdytojo, kuris yra fizinis asmuo, šeimos nariai. Valdoje tuo pačiu metu negali būti įregistruoti ir partneriai, ir šeimos nariai.
11. Valdos valdytojas vadovauja valdoje vykdomai veiklai, atstovauja valdos partneriams ar šeimos nariams tvarkant su valda susijusius klausimus. Tik valdos valdytojo arba jo įgalioto asmens prašymu valda gali būti įregistruota, išregistruota arba perregistruota kito asmens vardu, atnaujinti valdos duomenys.
12. Mirus valdos valdytojui dėl valdos perregistravimo arba išregistravimo turi kreiptis valdytojo paveldėtojas.
13. Sutuoktiniai gali registruoti atskiras valdas, jeigu jų valdų žemėvaldos yra atidalytos ir žemės ūkio veikla jose vykdoma atskirai.
14. Kiekvienas valdos objektas – nekilnojamasis ir kilnojamasis daiktas – gali būti įregistruotas tik vienoje valdoje.
15. Registruojant valdą, valdytojas savo nuožiūra pasirenka vieną iš nekilnojamųjų daiktų valdos centru. Valda įregistruojama ir valdos duomenys atnaujinami savivaldybės administracijoje, kurios teritorijoje yra valdytojo valdos centru pasirinktas nekilnojamasis daiktas.
16. Jeigu valdos centru nurodytas butas, gamybinės ar kitos paskirties statinys ar pastatas, jis turi būti įregistruotas NTR. Jeigu valdos centru nurodytas žemės sklypas, jis turi būti įregistruotas NTR arba jam turi būti parengtas žemės reformos žemėtvarkos projektas.
 
  III.  VALDŲ REGISTRAVIMAS
 
17. Valdai įregistruoti duomenų teikėjas privalomai pateikia registro tvarkytojui šiuos duomenis:
17.1. valdos valdytojo duomenis:
17.1.1. fizinio asmens vardą ir pavardę arba juridinio asmens pavadinimą;
17.1.2. juridinio asmens teisinę formą;
17.1.3. fizinio arba juridinio asmens kodą;
17.1.4. korespondencijos adresą;
17.2. valdos centro duomenis:
17.2.1. jeigu nekilnojamasis daiktas (žemės sklypas, statinys ar butas) įregistruotas NTR, – jo unikalų numerį;
17.2.2. jeigu žemės sklypas neįregistruotas NTR, – jo buvimo vietą, kadastro duomenis, plotą pagal žemės paskirtį;
17.2.3. valdoje esančią nekilnojamojo daikto dalį;
17.2.4. naudojimosi nekilnojamuoju daiktu teisinį pagrindą;
17.3. valdoje plėtojamos pagrindinės ekonominės veiklos rūšį;
17.4. būsimosios valdos teritorijoje per metus įterptų organinių, mineralinių trąšų kiekius. Jei trąšos valdos teritorijoje nebuvo įterptos, atitinkamuose registro informacinės sistemos duomenų įvedimo formos laukuose įrašomi 0 (nuliai).
18. Nurodytiems šių Taisyklių 17 punkte duomenims patvirtinti duomenų teikėjas pateikia šiuos dokumentus:
18.1. valdos valdytojo (juridinio ar fizinio asmens) tapatybę patvirtinantį dokumentą;
18.2. jeigu valdos centru bus nurodytas nekilnojamasis daiktas, kuris priklauso būsimosios valdos valdytojui nuosavybės teise ir yra įregistruotas NTR, – nekilnojamojo daikto įregistravimą NTR patvirtinantį dokumentą;
18.3. jeigu šis nekilnojamasis daiktas priklauso valdos valdytojui nuomos, panaudos ar kitais pagrindais, – nekilnojamojo daikto naudojimą patvirtinančią sutartį, įregistruotą NTR;
18.4. jeigu valdos centru bus nurodytas neįregistruotas NTR žemės sklypas, kainuosavybės teisės į žemę neatkurtos arba suteiktas naudoti asmeninio ūkio žemės sklypas ar kita valstybinė žemės ūkio paskirties žemė, – valstybinės žemės sklypo naudojimo teisę patvirtinantį dokumentą.
19. Jeigu duomenis teikia asmuo, įgaliotas atstovauti valdos valdytojui registro tvarkytojo įstaigose, jis pateikia šiuos dokumentus:
19.1. asmens, įgalioto atstovauti valdos valdytojui registro tvarkytojų įstaigose, tapatybę patvirtinantį dokumentą;
19.2. asmens, įgalioto atstovauti valdos valdytojui registro tvarkytojų įstaigose, įgaliojimus patvirtinantį dokumentą.
20. Kiti duomenys, kurie yra nurodyti Nuostatų 21 punkte, teikiami duomenų teikėjo nuožiūra atsižvelgiant į pageidaujamus įregistruoti asmenų, nekilnojamųjų ir kilnojamųjų daiktų duomenis.
21. Pageidaujantis įregistruoti valdoje nurodytus Nuostatų 21 punkte duomenis duomenų teikėjas pateikia šiuos patvirtinamuosius dokumentus:
21.1. jeigu valda bus sukurta kelių fizinių arba juridinių asmenų jungtinės veiklos (partnerystės) pagrindu:
21.1.1. valdos partnerių jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį;
21.1.2. valdos partnerių asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus;
21.2. jeigu valda bus sukurta šeimos jungtinės nuosavybės pagrindu ir „Prašyme registruoti valdą arba atnaujinti duomenis“ bus nurodyti artimųjų šeimos narių duomenys:
21.2.1. šeimos narių asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus;
21.2.2. pilnamečių šeimos narių laisvos formos rašytinius sutikimus, kad jų duomenys būtų naudojami Europos Sąjungos ir valstybės paramai žemės ūkiui ir kaimo plėtrai administruoti;
21.3. jeigu „Prašyme registruoti valdą arba atnaujinti duomenis“ bus nurodytas valdos valdytojo ir (arba) valdos partnerių (fizinių asmenų) išsimokslinimas žemės ūkio srityje (profesinis pasirengimas ūkininkauti), – išsimokslinimą patvirtinančius dokumentus;
21.4. jeigu „Prašyme registruoti valdą arba atnaujinti duomenis“, be valdos centro, bus nurodytas įregistruotas NTR nekilnojamasis daiktas, duomenų teikėjas pateikia šiuos dokumentus:
21.4.1. jeigu šis nekilnojamasis daiktas priklauso bet kuriam valdos nariui nuosavybės teise, – nekilnojamojo daikto įregistravimą NTR patvirtinantį dokumentą;
21.4.2. jeigu šis nekilnojamasis daiktas priklauso bet kuriam valdos nariui nuomos, panaudos ar kitais pagrindais, – nekilnojamojo daikto naudojimą patvirtinančią sutartį, įregistruotą NTR;
21.5. jeigu „Prašyme registruoti valdą arba atnaujinti duomenis“ bus nurodytas neįregistruotas NTR sklypas, kainuosavybės teisės į žemę neatkurtos arba suteiktas naudoti asmeninio ūkio žemės sklypas ar kita valstybinė žemės ūkio paskirties žemė, – valstybinės žemės sklypo naudojimo teisę patvirtinantį dokumentą;
21.6. ekologinės gamybos ūkio statuso sertifikatą arba išskirtinės kokybės žemės ūkio ir maisto produktų sertifikatą, jeigu atitinkamas statusas suteiktas;
21.7. sutartis dėl srutų išlaistymo, mėšlo pardavimo ir kitas su valdoje vykdoma veikla susijusias sutartis, jeigu tokios sutartys sudarytos.
22. Valda laikoma įregistruota, kai registro tvarkytojo įstaigos darbuotojo įvestų į registro informacinę sistemą valdos registracijos duomenų pagrindu ŽŪIKVC priima sprendimą įregistruoti valdą, patvirtina įvestus duomenis ir suteikia valdai identifikavimo kodą.
23. Valda neregistruojama, jeigu:
23.1. registruojantis valdą asmuo neatitinka Taisyklių 5–6 punktuose nurodytų sąlygų;
23.2. registruojantis valdą asmuo jau įregistruotas kitos valdos nariu;
23.3. pateikti dokumentai neatitinka teisės aktų reikalavimų;
23.4. pateikti ne visi valdai registruoti reikiami dokumentai.
24. Jeigu valdai įregistruoti duomenų teikėjas kreipiasi į savivaldybės administraciją, kurios teritorijoje yra būsimosios valdos centras, duomenų teikėjo akivaizdoje valdos duomenys įrašomi į registro duomenų bazę, suformuojamas, išspausdinamas ir įregistruojamas informacinėje sistemoje užpildytas pateiktais duomenimis „Prašymas registruoti valdą arba atnaujinti duomenis“. Duomenų teikėjui patvirtinus parašu įvestų į registro duomenų bazę duomenų tikslumą ir sutikimą, kad jo pateikti duomenys būtų naudojami Europos Sąjungos ir valstybės paramai žemės ūkiui ir kaimo plėtrai administruoti, valdos duomenų įvedimas patvirtinamas ir valda įregistruojama.
25. Prie „Prašymo registruoti valdą arba atnaujinti duomenis“ pridedami dokumentų, nurodytų Taisyklių 21.1.1 ir 21.2.2 punktuose, originalai ir dokumentų, nurodytų Taisyklių 18.3, 18.4, 19.2, 21.3, 21.4.2, 21.5–21.7 punktuose, kopijos (jeigu tokie dokumentai buvo pateikti). Kiti dokumentai grąžinami duomenų teikėjui.
26. Duomenų teikėjo pageidavimu savivaldybės administracijos darbuotojas išduoda jam pranešimą apie valdos įregistravimą ir dokumentą, kuriame pateikiami duomenys, įvesti į registro duomenų bazę registruojant valdą.
27. Jeigu valdai įregistruoti duomenų teikėjas kreipiasi į ŽŪIKVC, jis pateikia ŽŪIKVC rašytinį prašymą, kuriame nurodo Taisyklių 17 punkte ir prireikus 20 punkte išvardintus duomenis, ir prideda Taisyklių 18 punkte bei prireikus 19 ir 21 punktuose išvardintų dokumentų kopijas.
28. Jeigu prašyme įregistruoti valdą nenurodyti būsimos valdos teritorijoje įterptų per metus organinių ir mineralinių trąšų duomenys, laikoma, kad trąšos valdos teritorijoje nebuvo įterptos, ir atitinkamuose registro informacinės sistemos duomenų įvedimo formos laukuose įrašomi 0 (nuliai).
29. ŽŪIKVC prašymas nagrinėjamas ir vykdomas bendrąja gautų dokumentų nagrinėjimo ir vykdymo tvarka. Ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos pareiškėjui išsiunčiamas rašytinis pranešimas apie valdos įregistravimą arba atsisakymą registruoti valdą nurodant šio atsisakymo priežastis.
 
  IV.  VALDŲ DUOMENŲ ATNAUJINIMAS
 
30. Valdų duomenys atnaujinami:
30.1. kiekvienais kalendoriniais metais, bet ne vėliau kaip iki tų kalendorinių metų gruodžio 31 d.;
30.2. per 30 dienų nuo valdos valdytojo, bet kurio partnerio, valdos centro, plėtojamos pagrindinės ekonominės veiklos ir (arba) bet kurio žemės sklypo duomenų pasikeitimo;
30.3. valdos valdytojo iniciatyva;
30.4. valdos valdytojui mirus, kai kreipiasi paveldėtojas.
31. Valdos duomenys gali būti atnaujinti daugiau nei vieną kartą per kalendorinius metus.
32. Bet koks valdos duomenų keitimas registro informacinėje sistemoje traktuojamas kaip duomenų atnaujinimas.
33. Valdos duomenims atnaujinti duomenų teikėjas kreipiasi į savivaldybės administraciją, kurios teritorijoje yra valdos centras, arba siunčia ŽŪIKVC rašytinį prašymą ir pateikia duomenis apie valdoje įvykusius pokyčius.
34. Jeigu nuo ankstesnio valdos duomenų atnaujinimo registre valdoje neįvyko pokyčių, duomenų teikėjas gali atnaujinti valdos duomenis paraiškų priėmimo informacinėje sistemoje teikdamas paramos už žemės ūkio naudmenų ir pasėlių plotus paraišką atitinkamu Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu patvirtintų tų metų paramos už žemės ūkio naudmenų ir pasėlių plotus paraiškos administravimo taisyklių nustatyta tvarka.
35. Atnaujinant valdos duomenis privalomai teikiami valdos teritorijoje įterptų per metus organinių ir mineralinių trąšų duomenys. Jei trąšos valdos teritorijoje nebuvo įterptos arba jeigu prašyme atnaujinti valdos duomenis nenurodyti valdos teritorijoje įterptų per metus organinių ir mineralinių trąšų duomenys, atitinkamuose registro informacinės sistemos duomenų įvedimo formos laukuose įrašomi 0 (nuliai).  
36. Jeigu valdos duomenims atnaujinti duomenų teikėjas kreipiasi į savivaldybės administraciją, kurios teritorijoje yra valdos centras, jis pateikia tapatybę patvirtinantį dokumentą, o jeigu duomenis teikia asmuo, įgaliotas atstovauti valdos valdytojui registro tvarkytojų įstaigose, Taisyklių 19 punkte nurodytus dokumentus. Taisyklių 18.2–18.4 ir 21 punktuose nurodytus dokumentus duomenų teikėjas pateikia, jeigu valdoje įvyko pokyčių.
37. Jeigu valdos duomenys atnaujinami pasikeitus valdos valdytojui, į savivaldybės administraciją, kurios teritorijoje yra valdos centras, kreipiasi duomenų teikėjas bei valdos perėmėjas arba valdos perėmėjas pateikia valdos valdytojo rašytinį prašymą pakeisti valdos valdytoją. Be Taisyklių 36 punkte nurodytų dokumentų, pateikiami šie dokumentai:
37.1. valdos perėmėjo (juridinio ar fizinio asmens) tapatybę patvirtinantis dokumentas;
37.2. jeigu valda buvo sukurta kelių fizinių arba juridinių asmenų jungtinės veiklos (partnerystės) pagrindu, – dabartinio valdos valdytojo ir valdos partnerio (-ių) jungtinės veiklos nutraukimo sutartis, pasirašyta valdytojo ir visų partnerių, arba valdos partnerio (-ių) rašytinis sutikimas būti išregistruotam (-iems) iš valdos.
38. Jeigu dėl valdos duomenų atnaujinimo į savivaldybės administraciją, kurios teritorijoje yra valdos centras, kreipiasi mirusio valdos valdytojo paveldėtojas, be Taisyklių 36 punkte nurodytų dokumentų, pateikiami šie dokumentai:
38.1. valdos valdytojo paveldėtojo (juridinio ar fizinio asmens) tapatybę patvirtinantis dokumentas;
38.2 notaro patvirtinta paveldėjimo teisės liudijimo kopija, jeigu valdoje esantys nekilnojamieji daiktai nėra įregistruoti perėmėjo vardu;
38.3. jeigu valda buvo sukurta kelių fizinių arba juridinių asmenų jungtinės veiklos (partnerystės) pagrindu, – valdos partnerio (-ių) rašytinis sutikimas būti išregistruotam iš valdos.
39. Savivaldybės administracijos darbuotojas duomenų teikėjo akivaizdoje taiso ar papildo registro duomenų bazėje jau esančius valdos duomenis. Programinėmis priemonėmis suformuojamas, išspausdinamas užpildytas pateiktais duomenimis „Prašymas registruoti valdą arba atnaujinti duomenis“ ir pateikiamas duomenų teikėjui.
40. Duomenų teikėjas patvirtina įvestų į registro duomenų bazę duomenų tikslumą, pasirašydamas „Prašymą registruoti valdą arba atnaujinti duomenis“.
41. Keičiant valdos valdytoją „Prašymą registruoti valdą arba atnaujinti duomenis“ pasirašo valdos valdytojas ir valdos perėmėjas arba valdos perėmėjas, pateikęs valdos valdytojo rašytinį prašymą pakeisti valdos valdytoją, kuris pridedamas prie „Prašymo registruoti valdą arba atnaujinti duomenis“.
42. Keičiant valdos valdytoją, mirus valdos valdytojui, „Prašymą registruoti valdą arba atnaujinti duomenis“ pasirašo valdos valdytojo paveldėtojas.
43. Duomenų teikėjui (-ams) pasirašius „Prašymą registruoti valdą arba atnaujinti duomenis“, savivaldybės administracijos darbuotojas patvirtina valdos duomenų įvedimą. Valdos duomenys laikomi atnaujintais.
44. Valdos valdytojas nekeičiamas, jeigu:
44.1. valdos perėmėjas neatitinka Taisyklių 5–6 punktuose nurodytų sąlygų; 
44.2. valdos perėmėjas jau įregistruotas kitos valdos nariu;
44.3. pateikti dokumentai neatitinka teisės aktų reikalavimų;
44.4. pateikti ne visi reikiami dokumentai.
45. Prie „Prašymo registruoti valdą arba atnaujinti duomenis“ pridedami dokumentų, nurodytų Taisyklių 21.1.1, 21.2.2 ir 37.2 arba 38.3 punktuose, originalai ir dokumentų, nurodytų Taisyklių 18.3, 18.4, 19.2, 21.3, 21.4.2, 21.5–21.7, 38.2 punktuose, kopijos (jeigu valdoje įvyko pokyčių ir tokie dokumentai buvo pateikti). Kiti dokumentai grąžinami duomenų teikėjui.
46. Duomenų teikėjo pageidavimu savivaldybės administracijos darbuotojas išduoda jam pranešimą apie valdos duomenų atnaujinimą ir dokumentą, kuriame pateikiami duomenys, įvesti į registro duomenų bazę atnaujinant valdos duomenis.
47. Jeigu valdos duomenims atnaujinti duomenų teikėjas arba valdos valdytojo paveldėtojas kreipiasi į ŽŪIKVC, jis pateikia ŽŪIKVC rašytinį prašymą atnaujinti valdos duomenis ir atitinkamus valdos duomenų pokyčius patvirtinančių dokumentų kopijas.
48. Jeigu kreipiamasi dėl valdos valdytojo keitimo, be Taisyklių 37 ir 38 punktuose nurodytų dokumentų kopijų, prie prašymo pridedamas laisvos formos rašytinis valdos perėmėjo ar valdos valdytojo paveldėtojo sutikimas, kad jo duomenys būtų naudojami Europos Sąjungos ir valstybės paramai žemės ūkiui ir kaimo plėtrai administruoti.
49. Prašyme privalomai teikiami valdos teritorijoje įterptų per metus organinių ir mineralinių trąšų duomenys. Jei trąšos valdos teritorijoje nebuvo įterptos, atitinkamuose registro informacinės sistemos duomenų įvedimo formos laukuose įrašomi 0 (nuliai). Jeigu prašyme nenurodyti trąšų duomenys, laikoma, kad trąšos valdos teritorijoje nebuvo įterptos, ir atitinkamuose laukuose irgi įrašomi 0 (nuliai).
50. ŽŪIKVC prašymas nagrinėjamas ir vykdomas bendrąja gautų dokumentų nagrinėjimo ir vykdymo tvarka. Ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos pareiškėjui išsiunčiamas rašytinis pranešimas apie valdos duomenų atnaujinimą, nurodant padarytus valdos duomenų pakeitimus registro duomenų bazėje, arba atsisakymą atnaujinti valdos duomenis nurodant šio atsisakymo priežastis. Pakeitus valdos valdytoją, rašytiniai pranešimai siunčiami duomenų teikėjui ir valdos perėmėjui.
51. Jeigu įregistruotos registre valdos duomenys nebuvo atnaujinti per paskutinius 3 metus, ŽŪIKVC inicijuoja valdos išregistravimą:
51.1. kalendorinių metų pradžioje informacinėmis priemonėmis sudaromas valdų, kurių duomenys nebuvo atnaujinti per paskutinius 3 metus, sąrašas;
51.2. šioms valdoms suteikiamas statusas „Išregistravimas inicijuotas“;
51.3. valdų, kurių išregistravimas buvo inicijuotas, valdytojai informuojami apie tai, kad valdos bus išregistruotos neatnaujinus valdų duomenų iki tų kalendorinių metų pabaigos.
52. Valdos valdytojas gali atnaujinti valdos duomenis, ir valdos būklė iš „Išregistravimas inicijuotas“ pasikeis į „Atnaujinta šiais metais“.
53. Jeigu tokios valdos valdytojas miręs, paveldėtojas gali įsiregistruoti valdos valdytoju arba kreiptis dėl valdos išregistravimo.
54. Jeigu iki Taisyklių 51.3 punkte numatyto termino pabaigos valdos, kurios išregistravimas buvo inicijuotas, duomenys neatnaujinami, valda išregistruojama be pakartotinio įspėjimo.
 
  V.  VALDŲ IŠREGISTRAVIMAS IŠ REGISTRO
 
55. Valda išregistruojama iš registro:
55.1. registro duomenų teikėjo prašymu;
55.2. valdos valdytojo turto paveldėtojo prašymu, mirus valdos valdytojui;
55.3. ŽŪIKVC iniciatyva nuostatų ir šių Taisyklių nustatytais atvejais ir tvarka.
56. Valdas iš registro išregistruoja tik ŽŪIKVC.
57. Pageidaujantis išregistruoti valdą iš registro duomenų teikėjas arba valdos valdytojo turto paveldėtojas siunčia ŽŪIKVC rašytinį prašymą išregistruoti valdą arba kreipiasi į savivaldybės administraciją, kurios teritorijoje yra valdos centras.
58. Jeigu valdai išregistruoti duomenų teikėjas arba valdos valdytojo turto paveldėtojas kreipiasi į savivaldybės administraciją, kurios teritorijoje yra valdos centras, jis pateikia šiuos dokumentus:
58.1. tapatybę patvirtinantį dokumentą;
58.2. jeigu duomenis teikia asmuo, įgaliotas atstovauti valdos valdytojui registro tvarkytojų įstaigose, – Taisyklių 19 punkte nurodytus dokumentus;
58.3. jeigu valda buvo sukurta kelių fizinių arba juridinių asmenų jungtinės veiklos (partnerystės) pagrindu, – valdos partnerio (-ių) rašytinį sutikimą dėl valdos išregistravimo arba jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties nutraukimo.
59. Savivaldybės administracijos darbuotojas programinėmis priemonėmis generuoja ir išspausdina nustatytos formos prašymą išregistruoti valdą. Duomenų teikėjui pasirašius prašymą, prie jo pridedami dokumento, nurodyto Taisyklių 19.2 punkte, kopija ir dokumento, nurodyto Taisyklių 58.3 punkte, originalas (jeigu tokie dokumentai buvo pateikti).
60. Prašymas išregistruoti valdą persiunčiamas ŽŪIKVC faksu, o originalas – Taisyklių VII skyriuje nustatyta tvarka.
61. Jeigu valdai išregistruoti duomenų teikėjas arba valdos valdytojo turto paveldėtojas kreipiasi į ŽŪIKVC, jis pateikia ŽŪIKVC laisvos formos rašytinį prašymą išregistruoti valdą iš registro. Prireikus pridedami dokumento, nurodyto Taisyklių 19.2 punkte, kopija ir dokumento, nurodyto Taisyklių 58.3 punkte, originalas.
62. ŽŪIKVC prašymai, gauti tiesiogiai iš pareiškėjų, ir prašymai, suformuoti savivaldybių administracijose ir persiųsti ŽŪIKVC, nagrinėjami ir vykdomi bendrąja gautų dokumentų nagrinėjimo ir vykdymo tvarka.
63. Jeigu nėra kliūčių valdai išregistruoti, priimamas sprendimas dėl valdos išregistravimo. Valda laikoma išregistruota, kai į registro duomenų bazę įrašoma išregistravimo žyma ir išregistravimo data. Ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos pareiškėjui išsiunčiamas rašytinis pranešimas apie valdos išregistravimą arba atsisakymą išregistruoti valdą nurodant šio atsisakymo priežastis.
64. Valda neišregistruojama, jeigu:
64.1. prašymą išregistruoti valdą pateikia ne duomenų teikėjas arba valdos valdytojo turto paveldėtojas; 
64.2. pateikti dokumentai neatitinka teisės aktų reikalavimų;
64.3. pateikti ne visi reikiami dokumentai.
65. Valdos išregistruojamos ŽŪIKVC iniciatyva Taisyklių 54 punkte nurodytais atvejais programinėmis priemonėmis. Šiais atvejais pranešimai apie valdų išregistravimus nesiunčiami.
66. Išregistravus valdą, jos identifikavimo kodas nenaudojamas kitoms žemės ūkio valdoms registruoti.
67. Išregistruotos valdos duomenys ir išregistravimo žyma saugomi Nuostatų 37 punkte nustatyta tvarka.
 
  VI.  VALDų DUOMENŲ TAISYMAS
 
68. Visi registro duomenų teikėjai turi teisę reikalauti, kad būtų ištaisyti klaidingi, neišsamūs, netikslūs jų valdos duomenys, o visi fiziniai asmenys, kurių duomenys tvarkomi registre, turi teisę reikalauti, kad būtų ištaisyti klaidingi, neišsamūs, netikslūs jų asmens duomenys.
69. Duomenų teikėjas arba fizinis asmuo, kurio duomenys tvarkomi registre, pateikia ŽŪIKVC rašytinį prašymą ištaisyti valdos duomenis arba jo asmens duomenis ir dokumentus, patvirtinančius nurodytus faktus.
70. ŽŪIKVC gauti prašymai nagrinėjami ir per 5 darbo dienas nuo prašymo įregistravimo ŽŪIKVC, nurodyti netikslumai ištaisomi. Pareiškėjas informuojamas apie atliktus taisymus ŽŪIKVC raštu.
71. Jeigu netikslumai atsirado registre dėl duomenų teikėjo pateiktų klaidingų, neišsamių, netikslių duomenų, netikslumai ištaisomi duomenų teikėjo prašymo nagrinėjimo ŽŪIKVC data.
72. Jeigu netikslumai registre atsirado dėl registro tvarkytojo klaidos, jie ištaisomi šia tvarka: savivaldybės administracija pateikia ŽŪIKVC prašymą ištaisyti klaidingus duomenis pridėdama savivaldybės administracijos darbuotojo, įvedusio klaidingus duomenis, paaiškinamąjį raštą dėl klaidingų duomenų įvedimo į registro duomenų bazę ir patvirtinamuosius dokumentus. ŽŪIKVC raštas nagrinėjamas ir, jeigu nėra kliūčių netikslumams ištaisyti, jie ištaisomi klaidingų duomenų įvedimo į registro duomenų bazę data.
73. Jeigu, išnagrinėjęs prašymą ištaisyti valdos duomenis arba asmens duomenis, ŽŪIKVC nustato, kad prašymas nepagrįstas, pareiškėjas informuojamas apie atsisakymą taisyti valdos duomenis ŽŪIKVC raštu, kuriame išdėstomos atsisakymo keisti valdos duomenis registro duomenų bazėje priežastys.
 
  VII.  VALDŲ REGISTRACIJOS DOKUMENTŲ TVARKYMAS
 
74. Registro informacinė sistema sukuria per nustatytą laikotarpį gautų ir įregistruotų registro informacinėje sistemoje prašymų suvestinę.
75. Pagal prašymų suvestinę savivaldybių administracijos suformuoja ir išsiunčia ŽŪIKVC dokumentų siuntas, kurias sudaro lydraštis, suvestinė, suvestinėje išvardinti prašymai su pridedamais dokumentais.
76. Valdų registracijos dokumentai saugomi ŽŪIKVC Nuostatų 38 punkte numatyta tvarka.
 
 
 
  VIII.  BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
 
77. Ginčai dėl valdos įregistravimo, valdos duomenų keitimo bei valdos išregistravimo iš registro sprendžiami Lietuvos Respublikos teisės aktų numatyta tvarka.
78. Valdos įregistravimas, duomenų keitimas ir valdos išregistravimas iš registro atliekamas neatlygintinai.
 
 
 
 
 

Versija spausdinimui »

« atgal

Paieška:

2024 m. balandžio 19 d.

Elektroninis paštas - pagalba@vic.lt

Bendrosios informacijos teikimo telefonas - (8 5) 266 0620

Interesantai priimami:
pirmadieniais–ketvirtadieniais 8.00–17.00 val.,
penktadieniais 8.00–16.00 val.,
pietų pertrauka 12.00–13.00 val.

Draudimo skaičiuoklė

Greita gyvūno paieška

Greita augintinio paieška

Arklių veislininkystės duomenų peržiūra neregistruotiems vartotojams

Žemėlapiai

Pateikti klausimą

Asmenų kokybės vertinimo anketa

Mes socialiniame tinkle Facebook

Spaudos darbai

Kiaulių supirkimo savaitinės kainos

AgroRinka_4 (308)
 


Apyskaita Nr. 79
 


Lietuvos žemės ūkis: faktai ir skaiciai_2017 m. Nr. 2 (20)
 


Informacija apie 2017 m. Lietuvoje deklaruotas žemės ūkio naudmenas ir kitus plotus