Lenkijos pomidorų rinkos niša – klasikiniai apvalūs pomidorai. Jų išauginama daugiau nei reikia vidaus rinkai, todėl ieškoma naujų rinkų, parduodant juos žemesne nei konkurentų kaina. Aštriausia konkurencija – Vokietijos ir Rusijos rinkose. Vis dažniau prekybos vietose galima pastebėti šalia šiose šalyse itin vertinamų dėl geros kokybės brangesnių Olandijos ar Belgijos pomidorų ir pigius lenkiškus pomidorus.
Pomidorų auginimo plėtra Lenkijoje liudija apie šios šakos perspektyvas. Pvz., 2011 m. Lenkijos žinoma bananų importo kompanija Citronex Group, turinti degalinių, viešbučių ir restoranų tinklą, perėmė didžiausią Lenkijos pomidorų augintojų gamintojų organizaciją Siechnice, turinčią 20 ha mo-dernių šiltnamių, per savaitę į rinką galinčią patiekti apie 500 t pomidorų, iš kurių 75 proc. parduodami vidaus rinkoje, likusi produkcijos dalis – Olandijoje, Jungtinėje Karalystėje, Čekijoje ir Ukrainoje. Šiais metais statomi dar du nauji šiltnamiai Siechnice (8 ha) ir Lenkijos – Vokietijos pasienyje (10 ha). Tai sudaro tik dalį viso projekto. Kompanija yra paskelbusi konkursus naujiems šiltnamiams statyti. Iki 2015 m. planuojama pastatyti 92 ha šiltnamių.
Kita vertus, Lenkijos produkcijos veržimąsi į kitas rinkas gali pristabdyti vis didėjantis vietinės produkcijos poreikis. Turtingesnėse šalyse vartotojai atiduoda prioritetą, nors ir brangesnei, tačiau vietoje išaugintai produkcijai. Galbūt, dėl šios priežasties, pavyzdžiui, įvairiose Vokietijos žemėse taip pat vystomi dideli šiltnamių projektai, galintys šiltnamių plotus Vokietijoje padidinti iki 25 proc. Šiuose šiltnamiuose planuojama auginti ne tik pomidorus, bet ir agurkus, paprikas, salotas.
Pagal FreshPlaza ir kitus šaltinius parengė Z. Cironkienė, tel. (8-37) 397449 |