Šalyse vyraujant palankiems orams (pakankamai kritulių ir šilumos), augintojų ūkiuose produkcijos užauginama daugiau nei yra jos paklausa rinkoje, todėl supirkimo kainos mažos. Mažmeninės prekybos tinkluose vyksta pardavimų akcijos, bet pardavimai nepadidėjo tiek, kad būtų išparduota visa perteklinė produkcija ir supirkimo kainos pradėtų didėti.
Dėl vykdomų akcijų, pvz., Vokietijoje liepos mėn. viduryje aisbergo salotų kaina vartotojui sumažėjo apie 10 proc. ir svyravo nuo 1,35 iki 1,69 Lt/vnt., be to, padidėjo gūžių svoris. Kai kuriose Lietuvos mažmeninės prekybos įmonėse analizuojamu laikotarpiu taip pat vyko aisbergo salotų pardavimų akcijos – „Fresh Market“ tinkle jų kaina sudarė 1,75 Lt/kg, „Prizmoje“ – 1,99 Lt/kg, „Maximoje“ – 1,69 Lt/vnt. Lietuvos augintojai teigia, kad jei šių salotų kainos dar kris, jų derlių teks užarti.
Liepą salotų eksporto apimtys buvo mažos, nes ES šalys prioritetą atiduoda vietoje išaugintai produkcijai. Didesnę paklausą turi šiltnamiuose nei atvirame grunte išauginta produkcija. Įtempta situacija ES salotų rinkoje gali tęstis dar mažiausiai 2–3 ateinančias savaites.
Šaltiniai: AMI, ŽŪIKVC (ŽŪMPRIS)
Parengė Z. Cironkienė, tel. (8 37) 39 74 49 |